poniedziałek, 17 lipca 2017

BURGERY Z CIECIERZYCY

Coś dla miłośników ciecierzycy, diety wegetariańskiej, ale też dla osób, które lubią wprowadzać do swojego menu zamienniki tradycyjnych dań.

Burgery z ciecierzycy // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska



Z bułkami tym razem poszłam na łatwiznę i kupiłam je. Do tego dodatki wg uznania - co kto lubi. U mnie sałata,  pomidor, ogórek kiszony i czerwona cebula.
A teraz gwóźdź programu, czyli przepis na pyszne kotleciki z ciecierzycy.

Co potrzebujemy?
ok. 200g suchej ciecierzycy
ulubione zioła (ja dałam majeranek, troszkę tymianku)
przyprawy: sól, pieprz czarnt, ostra papryka
1 jajko
mąka pszenna

Ciecierzycę moczymy przez noc w zimnej wodzie, a następnie gotujemy do miękkości. Gdy ostygnie - blendujemy. Do takiej masy dodajemy przyprawy i jajko. Zagniatamy. Następnie dodajemy ok 2 łyżek mąki. Im dłużej wyrabiamy ciasto tym lepsze. Nie może się rozsypywać, więc nie przesadźcie z mąk ;)
Gotowe kotleciki możemy usmażyć na oleju (ja smażę na kokosowym) lub upiec w piekarniku.

Ja nie używam do burgerów sosów. Wybieram jedynie ketchup A Wy?


Burgery z ciecierzycy // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska