wtorek, 4 października 2016

POSZUKIWANIE SKARBÓW W MAKOWIE PODHALAŃSKIM

Dzisiaj chciałabym zainspirować wszystkich nauczycieli, wychowawców, opiekunów, rodziców i studentów. Nowy rok szkolny i nowy rok akademicki 2016/2017 ruszył. Zróbmy coś dla innych. Zróbmy coś oryginalnego, coś naszego, coś, co zachwyci naszych podopiecznych i pozwoli na naukę poprzez zabawę. Dzieci bardzo lubią zawody, rozwiązywanie łamigłówek, doświadczenia. Sama jako dziecko uwielbiałam konkursy, pracę w grupach i możliwość wyjścia poza ławkę szkolną.
Mieszkając w Krakowie byłam wolontariuszem PROJEKTORA. To wolontariat studencki, który umożliwia nam prowadzenie własnych autorskich projektów edukacyjnych (systematycznych lub wakacyjnych/feryjnych). Więcej o programie wolontariatu studenckiego poczytacie na ich stronie internetowej:  http://frw.org.pl/strefa-wolontariusza/
Ja wzięłam udział w projekcie feryjnym razem z Pauliną. Nie znałyśmy się wcześniej. Poznałyśmy się dopiero na projekcie. Mimo tego udało nam się zrobić coś fajnego. Kiedy dziecko podchodzi do Ciebie, przytula się i mówi "Dziękuję Pani, Kocham Panią" i inne słowa wdzięczności to nie potrzeba nic więcej :-) Spędziłyśmy tydzień w Domu Kultury w Makowie Podhalańskim. Realizowany projekt skierowany był do najmłodszych dzieci - klas I-III szkoły podstawowej.

Kilka zdjęć z wyjazdu:
Byłyśmy tak pochłonięte zajęciami, że nikt nie pomyślał o robieniu zdjęć!

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Poszukiwanie Skarbów // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Aby odnaleźć skarb należało zdobyć klucze do otwarcia skrzyni oraz znaleźć fragmenty mapy, która doprowadzi nas do celu. Klucze i mapy można zdobyć za wykonanie zadań. I tutaj jedynym ograniczeniem jest Wasza wyobraźnia. No i przestrzeń, w której organizujecie Wyprawę Piratów. Nasze Dzieci musiały m.in.:
- namalować wspólnie swoją flagę i nadać nazwę swojej drużynie;
- trafić do celu kulką papieru;
- każda drużyna na swoich balonowych szablach musiała wspólnie przenieść rekwizyt z punktu A do punktu B. Tutaj liczyła się współpraca całej grupy;
- wyścigi statków - każda drużyna składała statki z papieru, a następnie musieli za pomocą słomki dmuchać i przemieścić statek na drugi koniec sali.
- rozwiązywanie zagadek i szyfrów;
- składanie czapek pirackich;
- malowanie twarzy.
Ważna jest narracja. Nasze dzieci dostały na początku zajęć list w butelce, zaśpiewaliśmy szanty, opowiadałyśmy ciekawe historie.
Projekt miał na celu również naukę języka angielskiego, co można zauważyć na zdjęciach.
Radości nie było końca, kiedy dzieciaczki odnalazły swój skarb! Chociaż okazały się nim mandarynki, zadowolenie z ukończonej wyprawy było ogromne.

Mimo, iż jest to ogrom pracy własnej nauczyciela, aby przygotować takie zajęcia, jest to też nakład pieniężny, to zachęcam do wychodzenia z ławki szkolnej i realizowania programu w nieco inny sposób.


N.