poniedziałek, 29 sierpnia 2016

SAŁATKA Z GRANATEM I POMARAŃCZĄ

Kiedyś nie przepadałam zupełnie za łączeniem warzyw i owoców w sałatkach i surówkach.
Nie pasował mi ten słodki smak.Ale przełamałam się i zrobiłam sałatkę z granatem, spróbowałam i zakochałam się w niej! :-)

Granat - obniża ciśnienie, działa przeciwnowotworowo, reguluje poziom cukru we krwi, poprawia krążenie krwi, podobno podnosi libido :-) Wzmacnia kości, a także działa ochronnie na płód!
Jak wybrać dojrzały owoc? Przy ściśnięciu wydaje charakterystyczny dźwięk. "Pykają".
Pomarańcze - zawierają beta-karoten i witaminę C. Najlepsze są te gładkie i ciężkie - są soczyste i słodkie.
Orzechy włoskie - dla zdrowego serca, dla dłuższej młodości, dla prawidłowego działania mózgu.
Rukola - źródło wapnia i żelaza



SAŁATKA Z GRANATEM I POMARAŃCZĄ

Co potrzebujemy?
opakowanie rukoli
1 pomarańcza
1/2 owocu granatu
ok. 50g orzechów włoskich

Sos:
2 łyżki miodu
2 łyżki oleju rzepakowego/lnianego/oliwy
2 łyżeczki musztardy dijon
1 łyżeczka soku z cytryny
sól i pieprz czarny - do smaku 

Przygotowanie:
Rukolę myjemy i wkładamy do miski.
Pomarańcze obieramy, także z białych błonek, dzielimy na cząstki.
Dodajemy cząsteczki granatu.
Orzechy podprażamy na patelni i również dodajemy do sałatki.
Z podanych składników przygotowujemy sos, którym polewamy sałatkę - ale uwaga - robimy to dopiero przed podaniem.
Najlepiej schłodzić ją w lodówce przed podaniem (ok. 2 godziny)


Sałatka z granatem i pomarańczą // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska

Sałatka z granatem i pomarańczą // Fabryka Inspiracji by Natalia Mizerska
 Smacznego!
N.